Caută după:

Activitatea în cadrul Accessible Romania by Sano Touring presupune ca toate spațiile de cazare și obiectivele turistice pe care le propunem să fie accesibile. Este obligatoriu, de aceea, să colectăm în teren toate informațiile despre accesibilitatea locurilor pe care dorim să le includem în programele noastre turistice (hoteluri, restaurante, muzee, parcări, parcuri, săli de spectacol sau sportive, grupuri sanitare etc.) și despre modul în care serviciile furnizate în aceste locuri sunt adaptate nevoilor extrem de diverse și specifice ale persoanelor cu dizabilități.

Atunci când formulăm o ofertă trebuie să îi putem furniza turistului absolut toate detaliile privind accesibilitatea, astfel încât acesta să poată decide în deplină cunoștință de cauză dacă nevoile sale individuale de acces sunt satisfăcute de serviciul turistic pe care i-l propunem.

Spre deosebire de turismul clasic, în turismul accesibil avem posibilități extrem de limitate de a rezolva la destinație eventualele probleme care pot apărea. Schimbarea camerei, de exemplu, poate fi imposibilă, deoarece nu multe hoteluri din țară dispun de mai mult de o cameră adaptată în mod corespunzător pentru accesul persoanelor în scaun rulant, sau într-o anumită locație există un singur hotel care are o singură cameră adaptată – adică exact cea pe care am rezervat-o și achitat-o deja pentru clientul nostru!

Știam deja din proiectele pe care le-am realizat în calitate de consultanți pentru accesarea de fonduri europene că avem legislație aplicabilă inclusiv în domeniul monumentelor istorice, și am urmărit cu atenție ca arhitecții și proiectanții cu care am colaborat să aibă în vedere modalități de accesibilizare a clădirilor existente sau să aplice principiile designului incluziv atunci când era vorba despre o construcție nouă.

Știam, de asemenea, care sunt criteriile de clasificare a structurilor de primire turistice și ce ar trebui să vedem că și există, din punctul de vedere al asigurării accesului pentru persoanele cu dizabilități, raportat la numărul de stele acordat – ex.: rampă de acces, număr de locuri de parcare etc.

Nu am pornit, așadar, de la zero atunci când am început să ne dezvoltăm în direcția evaluării accesibilității locațiilor pe care intenționăm să le introducem în ofertele noastre.

Ne-am documentat, am învățat din experiențele și bunele practici ale partenerilor noștri și ale altora, din țară și din străinătate, ne-am instruit și am creat proceduri de auditare a accesibilității împreună cu persoane cu diverse tipuri de dizabilitate – pentru că aceste persoane sunt singurele care pot oferi evaluări obiective.

Pe măsură ce realizam vizitele în teren, ne-am dat seama că putem contribui la creșterea gradului de accesibilizare a locațiilor, astfel încât a venit de la sine dezvoltarea în direcția realizării de servicii specializate în domeniul designului incluziv.

Împreună cu partenerii noștri arhitecți, designeri sau furnizori de tehnologii asistive realizăm rapoarte de accesibilitate mai specifice și propunem soluții de adaptare adecvate pentru spațiile analizate. Ne-am dori, însă, să existe mai mulți proprietari sau administratori de infrastructură, privați și publici, care să fie preocupați în mod real de îmbunătățirea și diversificarea condițiilor de acces pentru persoanele cu dizabilități.

Pentru ca toată lumea trebuie să poată citi informațiile atât în mediul online cât și în cel offline, a venit de la sine extinderea activității către zona de design grafic incluziv.

Sari la conținut